onsdag 14 januari 2009

Vilken Lipsill. . .

Trött som satan i morse igen. . .
Tur att Neo var lite piggare imorse och ryckte med mig i lite sjungade och busande på morgonkvisten.
Det var tillochmed bra på jobbet idag... tills jag var på väg hem.
Min kära moped la av. . mitt i en korsning. . Tjoho!
Fick inte igång den igen heller, så jag fick dumpa den i stan.
Ordna skjuts hem, för att senare på kvällen hämta den.
När jag (mekaniker som jag är) felsökte den i garaget, hittade jag
INGENTING(!) som var uppenbart fel med den. . .
Jag får helt enkelt åka och dumpa den hos närmaste mopedhandlare, den är precis ½år gammal... VAFAN!
Frustrerande som fan!


På kvällen har jag jobbat med min blogg... Bytt leverantör/site ungefär 6 gånger ikväll....
Men nu tror jag att jag har bestämt mig.. iaf för idag =)

Satt och gjorde lite bilder till bloggen och hittade massa bilder på Neo när han var liten, som jag inte brukar titta på så mycket, och nu vet jag också varför jag inte gör det. . .
Jag blir ju sentimental som en "kärring"
Då satt man här framför datorn, och kunde inte hjälpa det, tittade på bilderna, mindes tillbaka, och tänkte på att DEN TIDEN ALDRIG KOMMER TILLBAKA och då brast det =o
Jag började altså storböla! HAHA, Jag, som inte brukar släppa fram känslor, varken offentligt, eller för mig själv. . .
Snacka om att jag var förvånad. . . Ännu mer när jag insåg att jag inte kunde sluta. . .
Nåja, vad ska man göra . . . Två olika alternativ har jag kommit fram till iaf.
1. Att låta bli att ta foton på de små liven.
2. Att ta så många foton man kan på allt som de gör, och framförallt filma dem, speciellt i småklipp.
Jag rekomenderar nr 2. =)

Ni som läser bloggen kan ju se till att verkligen följa mitt råd.
Plötsligt inser man det. . .
Man lever inte föralltid, man vill hinna med så mycket, planerar så mycket för framtiden, att man glömmer att leva och uppskatta det som är IDAG!
Imorgon ska jag UPSKATTA allt jag upplever under dagen, SPECIELLT att vakna och äta frukost med båda mina barn, och min blivande fru!

Sandra, Neo, Cornelia. . . Jag älskar er mer än något annat i hela världen!
Utan er, hade jag varit en förlorare. . .


2 kommentarer:

  1. hejsan S..
    fan vad nice bloggen blev!!! duktigt!! jag är svin kass på det.. som tur är så finns det dom som är duktiga och inte göra annat!!!
    hoppas att du får en bra dag!!
    gillar ditt inlägg, precis det du skriver att du ska stanna upp och ta vara på livet, är det jag vill att ALLA mina läsare ska göra!!! "hoppas kan man" att alla slutar ta varandra för givet....

    Ha det gött!!
    /B

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat dig älskling. Så vackert du skriver om mig och våra barn. Blir alldeles varm inombords! Kan inget annat än att hålla med dig, vi måste ta mer tillvara på "vardagen" och det som finns här och nu. Älskar dig så. Puss

    SvaraRadera