söndag 11 januari 2009

Helgen. . .



Ja, helgen. . .
Den började med att jag kom hem sent från jobbet. .
Jag var tvungen att avsluta lite grejer innan helgen. . .
Kom hem, lite mysmiddag först, sen var det i princip dags för Gnällan att gå och lägga sig. . .
Första veckan efter jul som hon varit på dagis. . Klart hon var trött...

Efter det åkte Sandra och solade lite, tog lite ensam tid. . . (Hon får tyvärr inte så mycket av det som hon förtjänar)
Och jag och Neo myste lite, åt lite godis och tittade på lite allt möjligt..
B.la "Let's Dance"
Måste tyvärr erkänna att det är rätt kul =) När man ser vissa stela stackare som ska ge sig på dans =) haha

När Sandra kom hem satt hon och bloggade i en timme.. Jag blev irriterad av det. . . Fattar ju inte vad det är som är så viktigt med att berätta sitt liv för andra människor =)

Sen mös vi med poppisar, cola, och Film.
(Efter halva filmen somnade Sandra, så jag fick stänga av och titta på lite Two And A Half Men. . .)

- - -

På lördagen sov vi länge.. (speciellt jag)
Sen var vi en liten runda på stan. Jag fick gå in på Ur & Penn och be dem ändra på min försäkring på klockan.
De hade skrivit fel summa =/
Efter det fick jag gå in på Kjelle och byta ett minneskort som jag köpt fel till Sandra i födelsedags present.
Hon fick en MP4 spelare (en MP3 spelare som man även kan titta på video med)
Den byttes, sen åt vi lite på Favoriten..

Efter det åkte vi hem, Nellan fick vila lite, jag satt framför ena datorn, Sandra framför den andra, och Neo spelade lite gamla Nintendo 8bitars spel som jag fixat =)

Vid 4 tiden promenerade vi till Mina föräldrar och åt grillat. mmmm...
Farsans grillat är alltid lika gott..
Tyvärr gick jag och vägde mig efter maten, Blev lite illamående när jag insåg att jag låg på 84,5Kg..
Jag måste göra någonting åt det. .

När vi kom hem därifrån var det sovdags för barnen... Och filmdags för de vuxna.
Vi fick titta klart på filmen som inte avklarades i Fredags. . .
För att fira min viktuppgång (not) åt vi glass, Persikehalvor och chokladsås.... mmmm...

Efter det blev det Two And A Half Men för min del...

- - - -

Idag var det simskola för Neo.
Jag fick ett ryck och började rita lite ritningar till hus, spännande. . .
Vi vet inte ens om vi får lån på ett sånt projekt, men drömma får man väll..?
Efter simmet kom vi hem och åt lunch. . .
Sandra och Nellan åkte till Jossan för att fira hennes Examen.
Jag och Neo stannade hemma. Vi tittade på Askungen på Disney Channel och jag började tydligen blogga.. =/

När Sandra kom hem började hon och barnen laga mat... Schnitzel.. mmmm..
Nu har Nellan gått och lagt sig.... Sandra läser en bok för Neo....
Jag pillar lite med datorn...
Efter att Neo lagt sig så ska vi titta på det med Trolleri tricken på 4an tror jag att det är...
Vi får se om det blir HIT eller SKIT(T), fattar ni rimmet =)

Tror förvisso inte att jag har någon läsare, men det kan vara rätt kul att blicka tillbaka om några år. för att se hur man tänkte då =)


Trevlig fortsatt kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar